De eerste kennismaking met Laos

15 juli 2013 - Luang Prabang, Laos

Goedemorgen vanuit het warme Luang Prabang. Gisteren zijn we uit Bangkok doorgevlogen naar Luang Prabang. Een korte vlucht met een kleiner vliegtuig. We vlogen wat minder hoog, waardoor we goed het landschap konden zien. Vooral de Mekongrivier, die erg belangrijk is voor deze regio, was goed te zien, slingerend door het land.

Geen champagne trouwens op de laatste vlucht...;-)

het hotel in Luang Prabang is klein, ongeveer 20 kamers, maar erg mooi. Het is lastig je voor te stellen wat je kunt verwachten, maar we zouden niet weten wat nog meer te wensen. De kamers liggen rond een zwembad, en het heeft nogal een intieme sfeer.

Gisteren hebben we na aankomst Luang Prabang verkend. Het stadje ligt aan de Mekong. We kwamen in de middag in het stadje, hebben de restaurantjes en winkeltjes bekeken: er is veel te zien! Morgen maken we een excursie met een gidsdie ons nog veel meer gaat vertellen over Luang Prabang, maar de eerste kennismaking is prettig.

uiteindelijk hebben we bij een restaurant aan de rivier iets gegeten. Een ober, met hulp van drie collega's slaagde er uiteindelijk in om onze bestelling op te nemen. Maar met Engels en wat wijzen op het menu kregen we uiteindelijk allemaal iets lekkers. We hebben de Tuktuk terug naar het hotel genomen, want we waren erg moe van de reis.

Monique voelt zich helaas niet goed, ook de reis naar Laos al niet. Ze heeft ook koorts,, dus we gaan kijken hoe dat verder gaat. Hopen dat zezichsnel beter voelt.

Vandaag staat een excursie naar de Pak Ou grotten op het programma, een grot waarin duizenden Boeddha's staan. Elisa noemde het al het bejaardenhuis voor Boeddha's.

Er volgt snel een nieuw verslag. Hartelijke groeten van ons alle 5!

1. Mark, Laura, Lucas & Leon:
    15 juli 2013
    Leuk om jullie reisverhaal zo te volgen. Zijn we toch nog een beetje dichtbij, he Elisa?!

Fijn om te lezen dat de eerste ervaringen goed zijn.

Hoe is het nu met Monique? Al wat opgeknapt? Weten jullie al waar de koorts vandaan komt? Hopelijk knapt ze snel op, want dit is toch 'haar' reis.....

Veel plezier nog! Wij lezen graag mee (en zijn erg jaloers....tenminste Laura dan, Mark niet, haha).

Liefs,
    Mark, Laura, Lucas & Leon
  2. Irene:
    15 juli 2013
    Monique,
    Vervelend dat je ziek bent... En dat in Laos...
    Wees voorzichtig!
    Geert, Geert Jan, Peter en Elisa geniet van de reis en zorg maar extra goed voor Monique.
  3. 17 juli 2013
    Hoi luitjes Frea is bij ons en wensen Jullie Monique beterschap.
    Groetjes van een zonnig Holland.

Dien, Sjaak en Frea